Uavhentede pakker

Ved forsendelser per postoppkrav ( 390,-) hvor sendingen ikke blir hentet, vil vi sende deg en faktura på opp til kr 500,- for frakt, oppkravsgebyr, samt våre utlegg i forbindelse med sendingen. Fakturaen blir i første omgang sendt på mail, dersom denne ikke beatles vil saken etterhvert oversendes inkasso.

 

Transportskade

Du som kunde må melde eventuelle transportskader til oss innen 2 dager etter mottak av varen dersom erstatningskrav skal kunne gjøres gjeldende. Original emballasje må framvises. Er det synlig skade på emballasjen må dette fremvises for Posten, da de står ansvalige for at din pakke skal komme helskinnet frem til deg.

 

Vedlikehold

Alle våre tekstilprodukter bør i utgangspunktet håndvaskes dersom ikke annet vedgår av varebeskrivelse.

 

Ved retur

Ønsker du å sende noe i retur så må du sende en mail til shopfreakyspirit@gmail.com, IKKE send returvare før du har mottatt en bekreftelse fra oss på at vi er klar over retur og klare til å hente ut fra postkontor. Når du returnerer en vare er det viktig at varene blir returnert i ORiGINAL EMBALLASJE, med dette menes plastikkposer varene ligger i. Pass også på å legge varene ned i riktig pose med riktig modellnummer. Send med ordrenummer eller fakturanummer og sporingsnummer på pakken. Finner du ikke fakturanummeret er det viktig at du legger ved følgende opplysninger i pakken: navn, adresse, telefonnummer, kontonr dersom du har forhåndsbetalt og e-postadresse lik den du er registrert med på vår side. Dersom du har mottatt feil str ift bestillingen din, eller det er noen form for feil på varen betaler vi returporto. Vi betaler ellers ikke returporto.

 

VIKTIG! Mottar vi en pakke med feil, som for eksempel manglende original emballasje eller fakturanummer/personalia, forbeholder vi oss retten til å trekke opp til kr 150 NOK fra returbeløpet eller returnere produktet tilbake til kunde mot ny betaling av frakt.

Pakker som sendes i retur uten sporingsnummer tar vi ikke ansvar for. Det er derfor svært viktig at alle returer sendes med sporing for å garantere trygghet for både oss og dere. 

 

SALG

Varer kjøpt til reduserte priser eller ved annen type tilbud returneres kun for å endre str. Dersom ikke str finnes eller varen ikke ønskes blir verdien for varen(e) refundert i form av en verdikode (tilgodelapp).

 

BESTILLING MED FORHÅNDSBETALING

Ordre som blir bestilt med forhåndsbetaling og ikke blir betalt innen èn uke vil bli annulert og fakturert med kr 150,- uten varsel. Dette følger også i infotekst for betaling.

 

FORHÅNDSBESTILLING AV VARER SOM VENTES TIL LAGER

Da våre produkter blir laget for hånd i Nepal, Himalaya, Indonesia og flere andre land etter vår bestilling, må det påregnes 2-3 uker, til tider lenger før du mottar din ordre. Ordre som bestilles med varer som ikke er på lager, blir normalt ikke sendt ut før ordren er komplett. Ordren blir allikevel aktivert gjennom klarna for de som bruker klarna som et mellomledd i handelen så fort varene blir sendt fra en av våre fabrikker. Ordren kan imidlertid ikke refunderes på grunn av lang leveringstid.

ANDRE FORBEHOLD

Vi tar forbehold om at det kan oppstå hendelser som på en eller måte hindrer oss i å oppfylle våre plikter i denne avtalen såkalt `force majeure` (f.eks en bestilt vare som ikke ankommer fra fabrikk eller varer som går ut av sortiment og derfor ikke kan byttes i annen str.) Ved slike situasjoner opphører også din forpliktelse som kunde og eventuell forhåndsbetaling blir refundert. 

I situasjoner der ordre må sendes ut ukomplett kan disse forbeholdene tre inn ved at alle de bestilte produktene ikke har blitt produsert eller pga en feil i vår automatiske lagertellingsfunksjon (utsolgt produkt). Vi er i slike situasjoner pliktig til å kreditere kunden for det beløp som tilsvarer varene som ikke kunne leveres, evt tilsvarende beløp ved følgegaver, premier til ordre osv. 

Ved handel hos Freaky Spirit inngår begge parter en felles overenskommelse ved at kunder leser og krysser av for å ha lest og akseptert disse kjøpsbetingelsene.