Kjøpsbetingelser

Uavhentede pakker

Ved forsendelser per postoppkrav ( 390,-) hvor sendingen ikke blir hentet, vil vi sende deg en faktura på kr 650,- for frakt, oppkravsgebyr, samt våre utlegg i forbindelse med sendingen og faktureringen. Fakturaen blir i første omgang sendt på mail, dersom denne ikke betales vil saken etterhvert oversendes inkasso.

 

Transportskade

Du som kunde må melde eventuelle transportskader til oss innen 2 dager etter mottak av varen dersom erstatningskrav skal kunne gjøres gjeldende. Original emballasje må framvises. Er det synlig skade på emballasjen må dette fremvises for Posten, da de står ansvalige for at din pakke skal komme helskinnet frem til deg.

 

Vedlikehold

Alle våre tekstilprodukter bør i utgangspunktet håndvaskes dersom ikke annet vedgår av varebeskrivelse.

 

Ved retur

Ønsker du å sende noe i retur ber vi deg sende en mail til shopfreakyspirit@gmail.com, IKKE send returvare før du har mottatt en bekreftelse fra oss på at vi er klar over retur og klare til å hente ut fra postkontor. Når du returnerer en vare er det viktig at varene blir returnert i ORiGINAL EMBALLASJE, med dette menes plastikkposer varene ligger i. Pass også på å legge varene ned i riktig pose med riktig modellnummer. Send med ordrenummer eller fakturanummer og sporingsnummer på pakken. Rekommanderte forsendelser kan ikke hentes ut av FreakySpirit. Finner du ikke fakturanummeret er det viktig at du legger ved følgende opplysninger i pakken: navn, adresse, telefonnummer, kontonr dersom du har forhåndsbetalt og e-postadresse lik den du er registrert med på vår side. Dersom du har mottatt feil str ift bestillingen din, eller det er noen form for feil på varen betaler vi returporto. Vi betaler ellers ikke returporto.

 

VIKTIG! Mottar vi en pakke med feil, som for eksempel manglende original emballasje eller fakturanummer/personalia, forbeholder vi oss retten til å trekke fra kr 150 NOK. Ved annen skade, flekker, lukt eller dyrehår vil returbeløpet nedsettes utifra hviken pris vi evt kan selge varen ut for igjen dersom dette er mulig. Dersom dette ikke er mulig vil ikke returbeløp krediteres.

 

Salg

Varer kjøpt til reduserte priser eller ved annen type tilbud returneres kun for å endre str. Dersom ikke str finnes eller varen ikke ønskes blir verdien for varen(e) refundert i form av en verdikode, dette gjelder ved bruk av angrerett ihht til angrerettloven paragraf 24, annet punktum.

 

Bestilling med forhåndsbetaling

Ordre som blir bestilt med forhåndsbetaling og ikke blir betalt innen èn uke vil bli annulert og fakturert med kr 150,- uten varsel. Dette følger også i infotekst for betaling.

 

Leveringsalternativer

Vi tilbyr 3 ulike betalingsalternativer, frakt uten sporing, frakt med sporing og postoppkrav. Vi tar ikke ansvar for pakker som ikke ankommer kunde dersom ikke denne meldes savnet senest 21 dager etter ordrebekreftelse er mottatt. 

 

Forhåndsbestilling av varer som ventes til lager eller varer som bestilles direkte fra leverandør. 

Da våre produkter blir laget for hånd i Nepal, Himalaya, Indonesia og flere andre land etter vår bestilling, må det påregnes 2-3 uker, til tider lenger før du mottar din ordre. Ordre som bestilles med varer som ikke er på lager, blir normalt ikke sendt ut før ordren er komplett. Ordren blir allikevel aktivert gjennom klarna for de som bruker klarna som et mellomledd i handelen så fort varene blir sendt fra en av våre fabrikker. Ordren kan imidlertid ikke annuleres på grunn av lang leveringstid, innenfor 60 dager. Varer som bestilles direkte fra leverandør, og som sendes fra avsenderland kan avbestilles før mottagelse, men da gjelder samme regler som ved retur av salgsvarer, du får en verdikode for varens beløp, du får ikke kreditert dette kjøpet da det dessverre koster oss å bestille disse varene til deg og vi får ikke returnert disse tilbake til leverandør. 

 

Forsinkelse i levering

Av ulike årsaker kan det oppstå forsinkelser i levering, som oftest ifbm forhåndsbestilte varer. Kunder som har betalt via klarna får sin faktura utsatt dersom de ønsker det ved forsinkede leveringer, dette gir ikke grunnlag for heving av kjøp. 

 

Håndlagede produkter

Da de fleste produkter i nettbutikken er håndlagede, vil ingen produkter være helt like. Forskjell i mønster, farger og cm forskjell i str kan forekomme, men ikke utenfor hva som er normalt med håndlagede produkter. Det er også ulike farger som vises ulikt på ulike pc-skjermer, og ved spørsmål om et bestemt produkt anbefales å sende en mail. Vi tar også forbehold om feil i produktbeskrivelse.  

Vi tar forbehold om at priser og produktopplysninger kan være feil, og kan ikke holdes ansvarlig for dette dersom det også bør være tydelig for kunde også at det er feil. (Eks på dette kan være at en bukse aldri koster 20,-)